Μι

Ιτ’ ς Μι

Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1978. Σπούδασα Επικοινωνία & ΜΜΕ (Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), Πολιτιστική Διαχείριση (Πάντειο Πανεπιστήμιο) και Φιλοσοφία της Τέχνης (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ΑΣΚΤ). Έχω εργαστεί σε γκαλερί (Titanium Yiayiannos Gallery 2002-2006), σε διαφημιστικές εταιρείες, σε περιοδικά, στο διαδικτυακό ραδιόφωνο και ως ανεξάρτητη κειμενογράφος. Σήμερα αρθρογραφώ για θέματα τέχνης και πολιτισμού στον έντυπο και στον ηλεκτρονικό τύπο ((μπορείτε να διαβάσετε τις κριτικές μου για βιβλία τέχνης στην Bookpress και στο παρόν μπλογκ μπορείτε να βρείτε μεγάλο μέρος της συνολικής μου δραστηριότητας) και ασχολούμαι με την επιμέλεια εικαστικών εκθέσεων. Μαζί με την ομάδα Labirinto συμμετέχω ως θεωρητικός από τον Μάρτιο του 2016 στο ετήσιο σεμινάριο «Το σώμα της λέξης» με θέμα τη γραφή και την οπτική της αντίληψη. Επίσης από τον Νοέμβριο του 2016 είμαι υπεύθυνη των μουσικών βιβλιοπαρουσιάσεων Booknotes, τις Τρίτες στο Jazz Point.

Έχει εκδώσει τέσσερα λογοτεχνικά βιβλία και δύο δοκίμια: Ο ταξιδιώτης του Άλλοτε (πεζοποιήματα, Κάκτος 2006), Μελανίππη (μυθιστόρημα, Σμίλη 2012), Εκτός Εαυτού (θέατρο, Σμίλη 2013), Μπαλαντέρ-μια ερωτική εξτραβαγκάντσα (νουβέλα, Μελάνι 2015), Μεταμοντέρνος Έρως (δοκίμια – α΄ μέρος, συλλογικό, Γαβριηλίδης 2014), Μεταμοντέρνο Σώμα (δοκίμια – β΄μέρος, συλλογικό, Γαβριηλίδης 2016) και Άνγκρια (θέατρο, Μελάνι 2016). Επίσης, ένα διήγημα στη συλλογή Αμ’ έπος Ανέργων (Vakxikon, 2013) και ένα λογοτεχνικό δοκίμιο με θέμα την ποίηση του Ηλία Λάγιου, στη συλλογή Ποιητές στη Σκιά (Γαβριηλίδης, 2013). Κείμενά μου πάνω στη δουλειά εικαστικών καλλιτεχνών έχουν δημοσιευτεί σε καταλόγους εκθέσεων ως εισαγωγικά. Λοιπά κείμενα και ορισμένα ποιήματα έχουν δημοσιευτεί σε λογοτεχνικά και διαδικτυακά περιοδικά.

Η πρώτη μου θεατρική συμμετοχή ήταν στο Μιούζικαλ Τσέπης (Σκην: Μ. Μητρούσης, 41 Street, 2009-10) με τρεις γυναικείους μονολόγους. Το κωμικό δράμα Εκτός Εαυτού παίχτηκε σε τέσσερις διαφορετικές σκηνές: στο Θέατρο Συν Κάτι (Κ. Αρβανιτάκης, 2010), στο Camp, στο Νομισματικό Μουσείο και στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (Σκην: Γ. Γιανναράκος 2013-14). Το ραδιοφωνικό έργο Πανδώρα συμμετείχε στο Gran Prix της Διεθνούς Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης (Σκην: Εμ. Κουτσουρέλης, ερμηνεία: Θέμις Μπαζάκα, URTI 2012, για την ΕΡΤ). Απόσπασμα θεατρικού μου μονολόγου (μέρος συλλογικού έργου με την Αλεξάνδρα Κ*) για τη Μαρία Κάλλας παίχτηκε στη μουσικοθεατρική περφόρμανς Woman (Σκην: Κ. Αρβανιτάκης, Θέατρο Τέχνης, 2014 & Θέατρο Ροές, 2014). Από τον Ιούνιο του 2014 έως τον Μάρτιο του 2015 διετέλεσα μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΕΚΔΙΘ (Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου). Το θεατρικό έργο Άνγκρια πρωτοπαρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αναλογίου του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν – καλλιτεχνική διεύθυνση Σίσσυς Παπαθανασίου (Σκην: Κ. Αρβανιτάκης, με τους αποφοίτους της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών) και αναμένεται να παρουσιαστεί ξανά τον χειμώνα του 2018.

*

*

*

Εργογραφία

.

«Ο ταξιδιώτης του Άλλοτε», το πρώτο μου βιβλίο, είναι μια συλλογή έμμετρων παραμυθιών, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κάκτος το 2006.

Το «Μιούζικαλ Τσέπης» είναι η πρώτη μου θεατρική δουλειά, τρεις γυναικείοι μονόλογοι σε ύφος μουσικοθεατρικού βαριετέ, που παρουσιάστηκε το 2009-2010, σε σύλληψη και εκτέλεση της ομάδας 3G Amazons (σκηνοθεσία: Μιχάλης Μητρούσης, έπαιξαν: Τίνα Αλεξοπούλου, Ευγενία Μωράκη, Τζούλη, Τσόλκα).

Η «Φυσική Ιστορία» είναι το μονόπρακτο με το οποίο συμμετείχα στο Θεατρικό Αναλόγιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, τον Μάϊο του 2010 στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, έπαιξαν: Αποστόλης Κουτσιανικούλης, Νάνα Παπαδάκη).

Το «Κάλλας: Εκποίηση» είναι ένας θεατρικός μονόλογος που συνέγραψα το 2010 με την Αλεξάνδρα Κ*, με θέμα την ζωή της Μαρίας Κάλλας. Απόσπασμα του κειμένου, όπου αναφέρομαι στην υποθετική «συγγένεια» της Κάλλας με την Μονρόε, παίχτηκε στην παράσταση Woman στο Θέατρο Τέχνης το 2014, σε σύλληψη της Εύας Κοτανίδη, από την ομάδα Σαλτιμπάγκοι. Η σκηνοθεσία ήταν του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη, ο οποίος έχει μεταφράσει στα αγγλικά και τον ανέκδοτο μονόλογο για την Κάλλας.

Η «Μελανίππη«, το δεύτερο βιβλίο μου, είναι ένα μικρό μυθιστόρημα, με θέμα την δισυπόστατη φύση ενός «απρόοπτου» θηλυκού πλάσματος, που προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τη φύση του, να αντιδράσει στον εγκλεισμό του και να αναζητήσει την ελευθερία που του αρμόζει. Κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2012 από τις εκδόσεις Σμίλη.

Tο «Εκτός Εαυτού», το τρίτο βιβλίο μου, είναι ένα θεατρικό έργο πέντε πράξεων (κωμικό δράμα), το οποίο ανέβηκε (σκηνοθεσία: Γιώργος Γιανναράκος) στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, Οκτώβριο 2013 έως Ιανουάριο 2014 (έπαιξαν: Αποστόλης Κουτσιανικούλης, Μαρβίνα Πιτυχούτη), στο Νομισματικό Μουσείο, Σεπτέμβριο του 2013 (με τους ίδιους ηθοποιούς) και τον Μάϊο του 2013 στο CAMP (έπαιξαν: Αποστόλης Κουτσιανικούλης, Νάνα Παπαδάκη). Πρωτοπαρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2010 στο Θέατρο Συν Κάτι (σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, έπαιξαν: Αποστόλης Κουτσιανικούλης, Νάνα Παπαδάκη). Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Σμίλη.

Η «Αγία Απογραφή» είναι ένα διήγημα τρόμου που κυκλοφορεί από τον Ιούνιο του 2013 σε ψηφιακή και έντυπη μορφή, μαζί με άλλα εφτά διηγήματα, στην συλλογική έκδοση Αμ’ έπος Ανέργων από τις εκδόσεις Vakxikon.

Ο «Μεταμοντέρνος Έρως» είναι μια συλλογή τριών δοκιμίων που εξετάζουν τις αναπαραστάσεις του ερωτικού φαινομένου στη σύγχρονη τέχνη. Στο επίκεντρο τοποθετούνται τα εικαστικά, η λογοτεχνία και ο κινηματογράφος, με τον έρωτα να κατανοείται ως τριπλή δύναμη: Σεξουαλικότητα – Ερωτισμός – Πνευματικότητα. Στο δοκίμιο Καθαροί πια, με βρώμικα φιλιά, καταγράφω την εκκωφαντική απουσία του έρωτα από τις εικαστικές τέχνες. Στο δοκίμιο Το τέλος του έρωτα στο έργο του Μισέλ Ουελμπέκ, ο Γιώργος Λαμπράκος ανατέμνει το συνολικό έργο του κορυφαίου Γάλλου συγγραφέα. Στο δοκίμιο Ο μυσταγωγικός έρωτας, ο Δημήτρης Νάκος παρατηρεί το ερωτικό φαινόμενο και την έλλειψη από την οποία τρέφεται, με αφορμή την ταινία Ερωτική Επιθυμία του Γουόνγκ Καρ Βάι. Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη τον Μάρτιο του 2014.

Μι = Μαρία Γιαγιάννου

 Αυτό το blog…

… είναι μια απόπειρα να διασώσω κείμενα, εικόνες και εντυπώσεις ράβοντας τους ένα ψηφιακό κοστούμι, ένα διάφανο ομοίωμα, που (καλώς ή κακώς) θα τα προστατεύσει από την υπέροχη φθορά του πραγματικού.

(Με βρίσκετε στο m.yiayiannou@gmail.com)

.

2 thoughts on “Μι

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s